Històries de Garatge…
Tapias MT2 de 1969
Miquel Tapias, va dedicar una gran part de les seves activitats al món de l´esport del motor. Durant molts anys, compaginava la fabricació de karts amb la participació d´un seu equip en proves esportives reservades a aquests petits vehicles. Amb el naixement de la formula F-IV , Tapias va preparar uns excel·lents xassís que equipava amb mecàniques de motos espanyoles. [...]
Biscuter Voisin de 1954
La Col·lecció té dos Biscuter; aquest és la versió més antiga, té la carrosseria d'alumini i no disposa de marxa enrera. Els Biscuters van patir dures proves, tant abans com després de ser posats a la venda. Una de les més famoses fou la que realitzaren diversos Biscuters fent el circuit de Mataró Argentona Vilasar. La Colección tiene dos Biscuter; [...]
Biscuter Voisin 1956
Gabriel Voisin, constructor i dissenyador dels automòbils Avions Voisin durant els anys 1920, va ser el creador de l'Autonacional Biscuter Voisin. El Biscuter era fabricat a Sant Adrià del Besòs, amb llicència de la Compagnie Aeromecanique de París. El motor fabricat a Espanya, també amb llicència de la The Villers Engineering Cia. de Londres, era d'un cilindre de dos temps [...]
FIAT 500 Topolino 1939
Aquest model, conegut popularment per “ topolino “, és un automòbil amb carrosseria especial Caravini i fou un present de B. Mussolini al Gral. Queipo de Llano l´any 1939. Disposa d´un motor de quatre cilindres en línia de 569 c.c. El 500 C, fabricat posteriorment, va ser un model derivat d´aquesta carrosseria i presentat al Saló de Ginebra el 1948 [...]
Rochet Schneider 20000 1924
La Rochet Schneider era una de les primeres fàbriques que es dedicaren a la construcció d'automòbils. A les seves instal·lacions a Lió ( França), van construir el seu primer automòbil el 1894. El Rochet Schneider exposat, en ésser adquirit per la Col.lecció l'any 1966, portava instal·lat un equip de Gasogen (ref. E010 de la Col·lecció), per tal de poder fer [...]
XLIII Llotja de l’Automòbil i la Moto Antiga a Sils
Ja tenim penjat el cartell de ple a la LLotja de l'edició del 2022, gràcies a tots els expositors que han fet possible tirar endavant aquesta nova edició, en veiem a Sils els propers dies 4 i 5 de juny. Ya tenemos colocado el cartel de lleno para la Llotja de la edición del 2022, gracias a todos los [...]
Museo de automoción, de que se trata…
Escribir sobre museos de automoción en un país en donde ningún Ministerio, no se si correspondería al de Cultura, Industria o Defensa, no se ha preocupado de crear un museo nacional de automoción es ya es de por si un mal augurio… No hace tantos tiempo (los años en que se ataban los perros con longanizas) llegamos a ser el [...]
El genio de Gabriel Voisin
Pues tres años antes del triciclo de Benz, nacía uno de los grandes ingenieros de la automoción, Gabriel Voisin. Una vez acabados sus estudios de Arte en Lyon inicio su vida profesional trabajando como diseñador en casa de un arquitecto parisino. Este enamorado del aluminio, del Art Decó, la arquitectura y las innovaciones mecánicas, tuvo sus inicios industriales como constructor [...]
L’auto d’en Llobet…
Riu una mica ... aaaaixí està bé!! A partir d´aquests instants, la propera cosa que deuria sentir el xofer del Sr. Llobet, assegut al volant del «seu» Chevrolet, seria el «clik» de la màquina de fotografiar d´en Pepet Vilà. La fotografia estava presa, sols era qüestió de positivar-la i veure´n el seu resultat final. No ens ha d´estranyar que aquest, [...]
Volante a la derecha o volante a la izquierda
Mira, este también debe ser inglés, todos llevan el volante a la derecha... Con esta reflexión se inician muchas visitas a Museos y Colecciones de automóviles. Pues en la mayoría de las ocasiones sale a relucir el tema del porque los automóviles antiguos llevan el volante a la derecha. Al fijarse posteriormente con que marcas conocidas no inglesas llevan el [...]