La Col·lecció. Un Garatge o un Museu
Orígens de la Col·lecció
Els olors són tan o més forts que la memòria. Quan traspasso la porta on es guarda la Col·lecció, al respirar, sé que estic a casa. Salvador Claret i Sargatal
A finals dels anys 50, Salvador Claret, va adquirir un automòbil Ford model T de 1923, en un estat d´ús molt acceptable, no obstant , va desmuntar-lo totalment, el va ajustar de mecànica i el va pintar de color negre. El Ford tenia una altra vegada el seu millor aspecte i l´utilitzava per a circular-hi quasi a diari.
Salvador Claret i Naspleda
Per saber una mica més qui va ser
+SALVADOR CLARET I NASPLEDA (Vilanna, Girona 29 d´agost de 1909 – Sils, Girona 18 d´agost de 1984 ) Va dedicar gran part de la seva vida a l’automobilisme, ja des del 1934 en què obre a Girona el Garatge Central i on més tard, el 1936, hi muntarà la primera autoescola gironina. Amb una innata visió de futur construirà, el 1948 l´Hostal de la Selva, al terme municipal de Sils ( Girona ), unes instal·lacions totalment avantguardistes: habitacions en petites casetes individuals, restaurant, garatge, servei de grua, gasolinera, taller mecànic, etc., tot el necessari per al viatger i turista que visitava el nostre país en automòbil. De nou, aquesta instal·lació fou la pionera de les construïdes molt més tard al peu de la carretera nacional. Posteriorment, el 1959, obrirà una altra instal·lació hotelera, també a Sils i a la carretera nacional II, l´Hostal del Rolls, que serà un dels edificis més singulars, per la seva forma i decoració, dels anys 1960. Aquesta activitat turística li va ser reconeguda amb la Medalla al Mérito Turístico el 1969
El nostre fons
Els vehicles espanyols
Una de les nostres inquietuds és la de preservar les desconegudes marques espanyoles tant d’automòbils i motocicletes com de motors i bicicletes.
En el seu fons hi estan recopilades una gran part de marques de vehicles fabricats a Espanya: Hispano Suiza, Pegaso, Orix, Ricart, David, Bultaco, Montesa, Fusté, Gobern, J&J etc.etc.
El Bonet
Francesc Bonet i Dalmau, va patentar i construir el 1889 el seu automòbil que quedarà com el primer dels automòbils construïts a Espanya i el seu constructor com un precursor de l’automobilisme mundial.
El Bonet forma part de la nostra història i és el punt des d’on arrenca tota la nostra industria automobilística.
El nostre manteniment
El conduir-los, el plaer del seu manteniment
En ocasions el manteniment dels vehicles es transforma en pur plaer. Sortir amb ells durant una assolellada tarda de tardor, la participació en mítings destinats a aquest tipus de vehicles, les proves per a revistes, les hores passades al taller de restauració, les converses de garatge, les anècdotes dels pilots, la dificultat dels seus recanvis, les fires i mercats…
Tot té un significat que gira al voltant del nostre garatge museu i que fa que en ocasions el manteniment dels nostres vehicles serveixi també per convocar una trobada familiar, assistir a un ral-li o senzillament per engegar-los, i un cop hàgim fet amb ells un quants kilòmetres, netejar-los i tornar-los de nou al garatge….
El dia a dia
El 2020 obre noves perspectives de futur.
La CASC va acabar la restauració del seu SELEX ST3 nº 12 de Paco Josa i ja està molt enllestida la restauració del Lince 2.000.
Durant el 2019, hem acabat el projecte Pegaso VII, la restauració d’una embarcació off board de 1934 i que pilotada per Jesus Batlló va conquerir el Campionat d’Espanya de l’especialitat.
Diferents motocicletes de competició han entrat al fons de la CASC, motos com una Honda 500 de GP o dues Honda CBR participants a les 24 Hores de Barcelona.