Organitza Fundació Claret Sargatal
Dates 6 i 7 de juny de 2026
Lloc on es va celebrar Aparcament de l’Estació de ferrocarril de Sils
Nombre de visitants + 12.000
Nombre d’expositors 182
Mts. lineals d’exposició 1.350 mts.
Temps El dissabte dia assolellat i amb una temperatura agradable que permetia estar caminat tranquil·lament. El diumenge tambè va ser un dia amb sol, no com el dissabte, pero tot un dia assolellat, la temperatura una mica mes baixa que el dissabte.

El dijous a la tarda ja van començar arriba els primers expositors en busca del seu emplaçament per tal de deixar-hi els seus remolcs per muntar el divendres tal com recomana l’organització. Durant tot el dia es van realitzar treballs de senyalització, una feina que va quedar esborrada per un fort aiguat que va caure la nit del dijous al divendres. El divendres es va tenir que remarcar tota la Llotja, a les 9 ja va poder entrar els expositors per esser col·locats en els seus respectiu espais.
A mida que es preparava la Llotja, ja es podia veure que el material era de primer ordre.
A les 9 del mati del dissabte, va iniciar-se l’entrada dels visitants amb un aforament impensable que va durar fins las 14 hores, en que es va reduir aquesta afluència de visitants.
Material de tot hi bo, des de un magnífic Citroën Celtaquatre Coupe dels anys 1930, a un Citroën Visa GTi, passant per un Citroen 5CV de 1925, Alfa Romeo Spider, SEAT, Willys, Volvo 4 20, VW, Peugeot 203, Peugeot 104, Biscuter Voisin, FIAT Balilla etc. etc. fins un total de 20 automòbils destacant per sobre de tots una Barquetta Chevron motor BMW de 1998.
Sens dubte, any rere any, la moto torna a ser la reina de Sils i aquest any la seva presencia estava àmpliament representada, donat que es podien trobar ciclomotors com Derbi, Ducson, Gimson, Rieju al costat de Honda’s o Velosolex, així com tambè alguns bicicletes amb motor Mosquito o Cucciolo.
Bultaco’s, Montesa’s, Derbi’s o Ducati’s, predominaven en el mercat de moto nacional mentre que BMW, Yamaha i Honda eren l’oferta mes amplia d’internacionals. Varies motos anteriors al 1914 i d’altres com B.S.A. o Norton dels anys 1920-1930
Cada vegada son mes les motos de competició, tant de circuit com Yamaha TZ 250, Montesa Impala, Bultaco América o una magnifica OSSA monocasc, la terra no es quedava curt amb una Maico 250, una Montesa Capra de cross, una Kram-it, una OSSA Phantom o una rara Derbi RC biciclindrica com a motos d’excepció.
El mercat dels velocípedes i de les bicicletes, cada vegada puja mes i la seva oferta es excel·lent!! Mes de 6 velocipedes en venda, un tricicle Clement del 1885, bicicletes anterior al 1900, de cursa, de passeig de tot tipus a mes d’una nodrida mostra de bicicletes de cursa dels anys 1970.
A l’apartat d’automòbilia, destaquem les dues mostres de taps de radiador expostats pels francesos Sr. Levillan i el Sr. Aristegui, que vam portar per pura contemplació, però a la venda, taps signats Basin o Lalique. Moltíssimes plaques de publicitat, cartells revistes i documentació, completaven aquest espai.
També cada vegada mes amplia es l’oferta de col·leccionisme de miniatures a on destaquem un bona participació francesa que anima amb models poc coneguts a cas nostre… Tot això sense oblidar els “scalextrics” i les joguines de llauna sobre les quals destava un cotxe de juguet Hans Eberl de 1910,
Sense cap dubte, podem qualificar la Llotja del 2026, com la millor Llotja de la seva llarga historia.
A la Llotja també es va fer la presentació del nou saló AUTO RETRO Girona que la Fundació Claret Sargatal organitzarà a Girona els dies 6 i 7 de març de 2027.

Organiza                                                             Fundación Claret Sargatal

Fechas                                                                 6 y 7 de junio de 2026

Lugar donde se celebró                                Aparcamiento de la Estación de ferrocarril de Sils

Número de visitantes                                    + 12.000

Número de expositores                               182

Mts. lineales de exposición                         1.350 mts.

Tiempo                                                           El sábado día soleado y con una temperatura agradable que permitía estar andado tranquilamente. El domingo  también fue un día con sol, no como el sábado, pero                                                                                         todo un día soleado, la temperatura algo más baja que el sábado.

El jueves por la tarde ya empezaron llega los primeros expositores en busca de su emplazamiento para dejar sus remolques para montar el viernes tal y como recomienda la organización. Durante todo el día se realizaron trabajos de señalización, un trabajo que quedó borrado por un fuerte chaparrón que cayó la noche del jueves al viernes. El viernes se tuvo que remarcar todo la Llotja i a las 9 ya pudieron  entrar los expositores para ser colocados en sus respectivos espacios.

A medida que se montava la Llotja, ya podía verse que el material era de primer orden.

A las 9 de la mañana del sábado, se inició la entrada de los visitantes con un aforo impensable que duró hasta las 14 horas, en que se redujo esta masiva afluencia de visitantes.

Material de todo y bueno, desde un magnífico Citroën Celtaquatre Coupe de los años 1930, a un Citroën Visa GTi, pasando por un Citroen 5CV de 1925, Alfa Romeo Spider, SEAT, Willys, Volvo 4 20, VW, Peugeot 203, Peugeot 203, Peugeot. etc. hasta un total de 20 automóviles destacando por encima de todos una Barquetta Chevron motor BMW de 1998.

Sin duda, año tras año, la moto vuelve a ser la reina de Sils y este año su presencia estaba ampliamente representada, dado que se podían encontrar ciclomotores como Derbi, Ducson, Gimson, Rieju junto a Honda’s o Velosolex, así como algunas bicicletas con motor Mosquito o Cucciolo.

Bultaco’s, Montesa’s, Derbi’s o Ducati’s, predominaban en el mercado de moto nacional mientras que BMW, Yamaha y Honda eran la oferta más amplia de internacionales. Varias motos anteriores a 1914 y otras como B.S.A., Triumph, Harley, Motosacoche o Norton de los años 1920-1930

Cada vez son más las motos de competición que se exponent en Sils, tanto de circuito como Yamaha TZ 250, Montesa Impala, Bultaco América o una magnífica OSSA monocasco. La tierra no se quedaba corta con una Maico 250, una Montesa Capra de cross, una Kram-it, una OSSA Phantom o una rara Derbi RC bicilindrica.

El mercado de los velocípedos y de las bicicletas, cada vez sube mas y su oferta es excelente!! Más de 6 velocipedes en venta, un triciclo Clemente de 1885, unas 20 bicicletas anterior a 1900, de carrera, de paseo de todo tipo además de una nutrida muestra de bicicletas de carrera de los años 1970.

En el apartado de automobilia, destacamos las dos muestras de tapones de radiador expuestos por los franceses Levillan y Aristegui, que nos ofrecian, no solo por pura contemplación, una ecelente muestra de tapones de radiador entre ellos  firmados Basin o Lalique. Muchísimas placas de publicidad, carteles revistas y documentación completaban estos espacios.

También cada vez más amplia es la oferta de coleccionismo de miniaturas donde destacamos una buena participación francesa que anima con modelos poco conocidos en nuestro país… Todo ello sin olvidar los “scalextrics” y los juguetes de hojalata sobre los que destaba un coche de juguete Hans Eberl de 1910,

Sin lugar a dudas, podemos calificar la Llotja de 2026, como la mejor Llotja de su larga historia.

En la Llotja también se hizo la presentación del nuevo salón AUTO RETRO Girona que la Fundación Claret Sargatal organizará en Girona los días 6 y 7 de marzo de 2027.