SEAT 600D Grup 5
La «Sociedad Española de Automóviles de Turismo «, SEAT, va consolidar-se en part, gràcies a la fabricació amb llicència de la casa FIAT del popular 600.
El «600», nom pel qual era conegut aquest automòbil, va significar el començament de la motorització al nostre país i esdevingué un bon vehicle per iniciar-se en les primeres curses automobilístiques que es van fer a casa nostre.
Aquest cotxe, preparat pel palamosí Agustí Boix, va ser el que va utilitzar per primera vegada en competició, Salvador Servia. El cotxe, conegut com «La bala», va conquerir molt bons resultats esportius, fins al punt de lluitar per les classificacions generals en Ral·lis del Campionat d’Espanya.
La “Sociedad Española de Automóviles de Turismo”, SEAT, se consolidó en parte gracias a la fabricación con licencia de la casa FIAT del popular 600.
El “600”, nombre por el que era conocido este automóvil, significó el comienzo de la motorización en nuestro país y se convirtió en un buen vehículo para iniciarse en las primeras carreras automovilísticas que se realizaron en nuestro país.
Este coche, preparado por el palamosí Agustí Boix, fue el que utilizó por primera vez en competición, Salvador Servia. El coche, conocido como “La bala”, conquistó muy buenos resultados deportivos, hasta el punto de luchar por las clasificaciones generales en Rallys del Campeonato de España.
The «Spanish Society of Passenger Cars», SEAT, was consolidated in part, thanks to the licensed manufacture of the FIAT house of the popular 600.
The «600», the name by which this car was known, marked the beginning of motoring in our country and became a good vehicle to start in the first car races that took place in our country.
This car, prepared by Agustí Boix from Palamós, was the one he used for the first time in competition, Salvador Servia. The car, known as «The Bullet», achieved very good sports results, to the point of fighting for the general classifications in Rallies of the Spanish Championship.