Rolls Royce Silver Ghost 1919
Amb aquest model la Rolls-Royce va tenir l’èxit que l’ha distingit com el millor fabricant de cotxes del món, fins i tot actualment. El motor era un enorme sis cilindres amb dos blocs, amb un cubicatge de 7.410 c.c. El preu d’aquest automòbil, del qual se’n venia sols el xassís per tal de posar-hi la carrosseria que més agradés al comprador, era de 1.450 Lliures. El consum de gasolina estava pel voltant del 30/40 litres als 100 km. La primera i única propietària d’aquest automòbil va ser la Comtessa de Güell, Marquesa de Sant Mori (Baix Empordà), que va donar el Parc Güell a la ciutat de Barcelona. L’automòbil va ser recuperat per Salvador Claret l’any 1960 a Sant Mori i és el primer vehicle que va guardar com a inici de la seva futura Col·lecció.
Con este modelo la Rolls-Royce tuvo el éxito que le ha distinguido como el mejor fabricante de coches del mundo, incluso actualmente. El motor era un enorme seis cilindros con dos bloques, con un cubicaje de 7.410 c.c. 1.450 Libres. El consumo de gasolina estaba alrededor del 30/40 litros a los 100 km. La primera y única propietaria de este automóvil fue la Condesa de Güell, Marquesa de Sant Mori (Baix Empordà), que dio el Parque Güell a la ciudad de Barcelona. El automóvil fue recuperado por Salvador Claret en 1960 en Sant Mori y es el primer vehículo que guardó como inicio de su futura Colección.
With this model the Rolls Royce had the success that has distinguished it as the best car manufacturer in the world, even today. The engine was a huge six-cylinder with two blocks, with a cubic capacity of 7,410 cc. 1,450 Pounds. Gasoline consumption was around 30/40 liters per 100 km. The first and only owner of this car was the Countess of Güell, Marquise of Sant Mori (Baix Empordà), who gave Parc Güell to the city of Barcelona. The car was recovered by Salvador Claret in 1960 in Sant Mori and is the first vehicle he kept as the start of his future Collection.