Facel Vega Facelia 1960
El Facel Vega és un dels últims automòbils de petita producció i gran prestigi francès, dissenyat per Jean Daninos. Es podria dir que amb ell s’acaben els cotxes amb carrosseria especial a França. Aquest Facelia està equipat amb un motor de disseny propi, de quatre cilindres, doble arbre de lleves i una cilindrada de 1600 c.c. Posteriorment, i per raons econòmiques, es va muntar amb motor Volvo. Facel Vega sols va durar del 1954 al 1964 i el prestigi que aconseguí, juntament amb les limitades sèries que en van sortir, fan que siguin considerats uns automòbils importants, rars i de difícil adquisició. Aquesta unitat, xassís FA.C. – 180 va ser exposada al Saló de París de 1960 i després importada cap a Espanya pel seu distribuïdor Touron de Madrid. El 2021, el Facel rep una profunda restauració que el portarà a tornar a lluir el seu color original, vermell, igual que el que va lluir al Saló de París de 1960.
El Facel Vega es uno de los últimos automóviles de pequeña producción y gran prestigio francés diseño de Jean Daninos. Se podría decir que con él se terminan los coches con carrocería especial en Francia. Este Facelia está equipado con un motor de diseño propio, de cuatro cilindros, doble árbol de levas y una cilindrada de 1600 c.c. Posteriormente, y por razones económicas, se montó con motor Volvo. Facel Vega solo duró de 1954 a 1964 y el prestigio que consiguió, junto con las limitadas series que salieron, hacen que sean considerados unos automóviles importantes, raros y de difícil adquisición. Esta unidad, chasis FA.C. – 180 fue expuesta en el Salón de París de 1960 y después importada hacia España por su distribuidor Touron de Madrid. En 2021, Facel recibe una profunda restauración que le llevará a volver a lucir su color original, rojo, al igual que el que lució en el Salón de París de 1960.
The Facel Vega is one of the last cars of small production and great French prestige design by Jean Daninos. It could be said that cars with a special body in France end up with it. This Facelia is equipped with its own engine design, four-cylinder, double camshaft and a displacement of 1600 c.c .. Later, and for economic reasons, was mounted with Volvo engine. Facel Vega only lasted from 1954 to 1964 and the prestige it achieved, together with the limited series that came out of it, make them considered important, rare and difficult cars to acquire. This unit, chassis FA.C. – 180 was exhibited at the 1960 Paris Motor Show and later imported to Spain by its Touron dealer in Madrid. In 2021, the Facel is undergoing a major restoration that will bring it back to its original color, red, just like it did at the 1960 Paris Motor Show.