El 1889, Francesc Bonet i Dalmau, enginyer tèxtil, va visitar l’Exposició Internacional de París, on va adquirir un motor Daimler d’un cilindre, a l’empresa Panhard & Levassor. A la seva arribada a Barcelona, va començar a dissenyar i construir un vehicle de característiques molt peculiars i amb moltes solucions basades en les tècniques tèxtils. El mes de desembre de 1889, presenta a Madrid la seva sol·licitud de Patent «d’un vehicle de vàries rodes, mogut per un motor d’explosió». Davant d´aquesta sol·licitud , el Govern Espanyol li va concedir l’explotació d’aquesta patent per 20 anys.
Durant la primavera de 1890, Francesc Bonet va tenir llest el seu automòbil, el primer fabricat a Espanya i un dels primers del món, el qual va circular davant l’estranyesa dels vianants, pel Passeig de Gràcia de Barcelona, el 1890. Tècnicament, es tracta d’un tricicle amb tracció per corretja a la roda del darrera; les dues rodes davanteres són les directrius i es mouen per mitjà de la maneta situada en el davantal de cuiro de la part del davant. El motor és un Daimler d’un cilindre de 462 c.c.