El 1922, Alfa Romeo inicià la fabricació dels RL. Un total aproximat de 2.500 unitats van ser fabricades en totes les versions conegudes des de 1922 fins a 1927. D’aquests automòbils, solament 392 eren RLSS, és a dir, Super Sport.
El motor, un sis cilindres de 2994 c.c. amb carter sec i dos carburadors, li permetia velocitats superiors als 130 km/h., motiu pel qual va ser present a totes les proves automobilístiques , en aquells anys. El 1923 arribà 2º a la Targa Florio i 1º a Cremona. El 1924 també portat per Ascari, arribà 1º a Parma Poggio i 3º a la Targa Florio, si bé van dominar la cursa fins a 50 mts. del final, ja que Ascari, a resultes d’un accident a l’última corba, va haver d’entrar empenyent el cotxe.
Els pocs RLSS coneguts actualment al món, són considerats com verdaderes joies mecàniques.
Cal destacar en aquest automòbil, la seva carrosseria feta als tallers Lucas de Barcelona, de marcat caràcter esportiu.